Haber

Peugeot E-Lion stratejisini açıkladı

E-Lion Projesi kapsamında düzenlenen E-Lion Günü’nde Peugeot, markanın elektriğe geçiş konusundaki tartışmalı hedeflerini ve stratejilerini açıkladı.

E-Lion Projesi sadece elektrifikasyona geçiş olarak değil, 5 ayak üzerine kurulu 360 derece bütüncül bir proje yaklaşımı olarak da dikkat çekiyor. Bu bağlamda proje beş temel unsur üzerine kuruludur. Bu unsurlar, (Ekosistem) STLA amaçlarına uygun ürün ve hizmet ekosistemini, (Deneyim) şarjdan temasa kadar eksiksiz uçtan uca müşteri deneyimini, (Elektrik) 2025 yılına kadar tam bir akü elektrikli ürün yelpazesine sahip olma taahhüdünü, (Verimlilik) performansı en üst düzeye çıkarmak ve 2038 yılına kadar kilovat tüketimini (E-208 için 12,5 kWh/100km) ve (Çevre: ) net 0 karbonu en aza indirmek amacı olarak sıralanmıştır.

2 yılda 5 yeni elektrikli araç

Önümüzdeki 2 yıl boyunca 5 yeni Peugeot modelinin lansmanı yapılacak. e-308 ile birlikte Avrupa’nın ilk elektrik santrali modeli e-308 SW, e-408, e-3008 ve e-5008 bu 5 modeli oluşturacak. Elektrikli 308 ve 308 SW, 115 kW (156 hp) güç üreten ve 400 km’nin üzerinde menzile (WLTP döngüsü) sahip yeni bir elektrik motoruyla yola çıkacak. Bu model ortalama 12,7 kWh güç tüketimi ile dikkat çekiyor.

Yeni hibrit teknolojisi

Peugeot ayrıca MHEV 48V ile yeni hibrit teknolojisini de tanıtıyor. Marka bu yıl 208, 2008, 308, 3008, 5008 ve 408 modelleriyle bu alana giriş yapacak. Peugeot Hibrit 48V sistemi; Yeni nesil, 100 hp veya 136 hp PureTech fuel-oil motor, bir elektrik motoru (21 kW) ve 6 vitesli elektrikli çift kavramalı şanzımandan (E-DCS6) oluşuyor. Sürüş sırasında şarj olan bir akü sayesinde, bu teknoloji daha yüksek düşük çevrim torku ve yakıt tüketiminde yüzde 15 azalma sağlar (3008 modelinde 126 g CO2/km). Böylece, hibrit sistemle donatılmış bir C-segmenti SUV, şehir içi sürüşte zamanın yüzde 50’den fazlasını sıfır emisyonlu, tamamen elektrikli modda geçirebilir. Aynı zamanda şehir içi sürüşte sıfır emisyon modunda sürüş yapmak mümkün.

Yeni nesil C-SUV

Peugeot e-3008, biri çift motor olmak üzere 3 elektrikli aktarma organı ile 700 km’ye varan menziliyle 2023’ün ikinci yarısında tanıtılacak. e-3008, yüksek teknolojiye sahip STLA Mid-Length platformu ile pazara sunulan ilk otomobil olacak. Modelin hemen ardından e-5008 de tanıtılacak.

Yeni BEV-by-design serisi

Peugeot E-Lion Projesi’ndeki yapay tasarım ve teknolojik yenilikler, 2038’e kadar net sıfır karbona ulaşmada paha biçilmez bir rol oynayacak. Markanın yeni BEV-by-design serisi, Stellantis teknoloji platformları tarafından desteklenecek ve geliştirme için heyecan verici bir temel sağlayacak. gelecek tasarımların Yeni gövde oranları, aracın genel oranlarını yeniden tasarlamak için daha fazla esneklik ve özgürlük sağlayacak. Tamamen yeni bir tasarım dili ile yeni açılar yakalanacak. İç mekân ve işlevleri yeniden yorumlanarak yeni hacimler oluşturulacak. Araç kontrollerinde “Yeni Jestler” kullanılarak yeni dönemde hayatımıza yenilikler girecek. Örneğin; elektronik direksiyon, aracı kontrol etmenin tamamen yeni yollarını sağlayacaktır. Hypersquare ve 2026’dan itibaren kullanıma sunulacak olan tamamen yeni bir HMI, yeni nesil akıllı i-Cockpit tasarımını mümkün kılacak.

STLA teknoloji çözümleri ayrıca kabin içi deneyimi kolaylaştırır. Otomobilin sinir merkezi STLA-Brain’in merkezi zekası havadan yüklenebilecek (OTA). STLA-Smartcockpit, kabin içinde ve dışında dijital yaşamınızı tamamlayacak. STLA-Autodrive otonom sürüşün geleceğini belirleyecek. Amazon ve Foxconn gibi dünyanın önde gelen oyuncularıyla yapılan işbirlikleri, yeni teknolojinin her zaman olağanüstü bir deneyim olarak sunulmasını sağlıyor.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Peugeot İşler Direktörü Jerome Micheron; “Müşterilerimiz elektrikli bir Peugeot kullandıklarında, her şeyden önce bir Peugeot kullanıyorlar. Bu eşsiz deneyim her zaman önceliğimiz olacak” dedi.

Devam eden girişimler, kaynak bulma ve tedarik zinciri stratejilerinden otomobilin genel bileşimi ve yapısına ve kullanılan araçlara kadar uzanıyor. Örneğin siyah ve kromun yerini ışık ve cam alıyor, hafif koltuklar ve alaşım jantlar dahil olmak üzere geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımına odaklanıyor ve küresel yaşam döngüsü stratejisiyle yeni nesil çalışmalar tasarlıyor.

Küresel Yaşam Döngüsü

Gelecekte, bir akülü elektrikli otomobilin ömrü 20 ila 25 yıl olacak. Günümüzde içten yanmalı bir otomobilin ömrü yaklaşık 15 yıldır. Bu uzatılmış yaşam döngüsü, tasarımcılar için yaşamları boyunca eserlerle yeni etkileşimler hayal etmeleri için harika bir fırsat. “Yaşam Döngüsü Tasarımı” yaklaşımının 4 aşaması vardır:

Ömür: Stellantis platformu ve uygulamalarına dayalı olarak 25 yıl dayanacak şekilde tasarlanmış mimari.

Yenileme: Geri dönüştürülmüş modüllerin kullanımı da dahil olmak üzere değerli eşyaların yenilenmesi ve geri dönüştürülmesi.

Güncelleme: Başlangıç ​​Konsepti örneğinde olduğu gibi, aracın döşeme ve döşeme gibi değerli “aşınan” modüllerinin, araç her el değiştirdiğinde yeni gibi görünmesini sağlamak için yenilenmesi.

İsteğe bağlı: Otomobilin çekiciliğini korumak için HMI, aydınlatma ve diğer yazılımla çalışan bileşenlerin akıllı telefonlarda olduğu gibi düzenli aralıklarla kablosuz olarak değiştirilmesi.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Peugeot Tasarım Müdürü Matthias Hossann; “Artık kullanılmış araba olmadığını hayal edin. Bunun yerine, ihtiyaçlarınıza göre istediğiniz zaman güncelleyebileceğiniz veya yükseltebileceğiniz yeni, kişiselleştirilmiş arabalar olacak. Bu, kullanım ömrü boyunca güncel kalan bir ürün” dedi.

Ağırlık azaltma (Daha ince koltuklar, havalı kapitone kumaşlar…)

• Atık azaltma (Kalıplanmış kumaşlar)

• Kaynakların azaltılması (Hammadde iyileştirme, alaşımlı ve krom dışı…)

• Güç kullanımında azalma (Elektrik verimliliği)

Konuyla ilgili Peugeot İşler Direktörü Jerome Micheron; “Bu gelişmeler, çevreye daha fazla saygı duyulan yeni bir çağın habercisi ve müşterilerimize Peugeot’da ‘Glamour’un Gücü’nü gösteren benzersiz yenilikler sunmamızı sağlıyor” dedi.

Her elektrikli araç deneyimi, markanın üç maliyetiyle uyumludur:

• Kedi duruşu ve 3 pençeli ışık imzasıyla “Göz alıcı” tasarım, PEUGEOT tasarımının ayırt edici özelliğidir.

• Elektrikliye geçiş ve i-Cockpit’in üstün kullanım özellikleri ile sezgisel sürüş keyfi “Duygusu” güçleniyor.

• Elektrikli araç yelpazesinde kalite, verimlilik ve teknoloji ile “Mükemmellik”.

Sürüş öncesinde, sırasında ve sonrasında gelişmiş bir müşteri deneyimi için her şey modernize edildi

• Kolay şarj etme: Free2Move e-Çözümleri ve uçtan uca hizmet çözümü ile evde şarj etme sorunu, konut tipi bir Wallbox ile çözülür. e-Çözümler kartı ile Avrupa’nın en büyük şarj ağına (350 bin istasyon) erişim sayesinde, hareket halindeyken de şarj edilebilir. “Dokun ve git” RFID kartı birden fazla güç dağıtıcısını kapsar ve hatta kullanıma hazır kredi ile önceden yüklenebilir.

• Kolay planlama: “Peugeot Trip Planner” uygulaması, yolculuk sırasında şarj etmek için en iyi yeri planlamanıza yardımcı olur. Geleceğe dönük çözümler, müşterilerin şarj etmek için harcadıkları zamanı optimize etmek için şarj noktalarının yakınındaki özel yemek, alışveriş ve aktivite alanlarını içerir.

Hayat pahalılığı ve enflasyonla elektrikli araç deneyimini erişilebilir kılma hedefi

Peugeot Pazarlama ve İrtibat Müdürü Phil York, elektrikli araçlar hakkında şunları söyledi; “Elektrikli araç sahipliğine yaklaşım, elektrikli araçların genel ilkelerinin ötesine geçiyor ve kişisel lojistiğe giriyor. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını ilham verici, basit ve erişilebilir çözümlerle karşıladığımızı görmek beni heyecanlandırıyor. Peugeot olarak, ilgili beklentilere tamamen yanıt veriyoruz. .”

Net 0 karbon hedefleri için planlama

Peugeot, 2038 yılına kadar net 0 karbon hedefine ulaşma yolunda ilerliyor. Küresel ısınma potansiyelini 2030 yılına kadar dünya genelinde yüzde 60 ve Avrupa’da yüzde 70 oranında azaltmayı öngörüyor. Net 0 karbon planı, eser tasarımı ve üretiminde kullanılan malzemeler, kullanılan güç , döngüsel eserler ekonomiyaklaşıma dahil etme adımlarından oluşur.

Toplumdaki Döngüsel Ekonomi, “satın al, yap, at” yaklaşımından, malzeme ve mallara yönelik döngüsel bir yaklaşıma geçmelidir. Stellantis, “Döngüsel Ekonomi”; araçların daha uzun süre dayanacak şekilde tasarlanmasından geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımına ve ayrıca arabaların ve kesiklerin onarılmasına, yeniden üretime, yeniden kullanıma ve geri dönüşüme (4R stratejisi) kadar. Ayrıca araçları ve modülleri yenilemeye ve araçları akülü elektriğe dönüştürmek için “retrofit” programları ile araçların tasarlanıp ömrünün uzatılmasına 6R stratejisi ile yaklaşılmaktadır. Stellantis yetkili atölyeleri, modül kataloglarında “yeniden üretilmiş” modülleri görebilir ve bunları uygun fiyata sürdürülebilir kesimler olarak müşterilere sunabilir. Stellantis’in B-Parts adlı e-ticaret platformunda hem ticari hem de bireysel müşteriler “yeniden kullanım” sürecini görebilirler (Şu anda 155 ülkede 5,2 milyon parça ile mevcuttur). Bunun dışında müşterilerin CE fabrikalarında SUSTAINera etiketi yer almaya başlayacak. Bu etiket parça kutularında halihazırda kullanılmaktadır ve araçlara da uygulanacaktır. Müşteriler bu etiketi gördüklerinde, herhangi bir geri dönüştürülmüş içerik içermeyen eşdeğer parçaya kıyasla o parçayı üretmek için %80’e kadar daha az hammadde ve %50’ye kadar daha az enerji kullanıldığından emin olabilirler.

Son olarak Peugeot CEO’su Linda Jackson düşüncelerini paylaştı; “Net 0 karbon sadece üç kelimelik bir ifade değildir. Bu bir zihniyet ve yaklaşım meselesidir. Bireysel ve kurum olarak hepimizin benimsemesi gereken bir yaklaşımdır. Aynı şekilde E-LION Projesi de bir strateji ve sunum destesi değildir. “Gelecek nesiller kritik derecede önemlidir. Bu yüzden bunu gerçekleştirmeye kararlıyız.”

Kaynak: Carmedya.com / Araba

habercaldiran.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort